Pocket & prassel 2.0

Vilken genre är du mest förtjust i?
Hittills har jag mest läst verklighetsbaserade böcker och deckare. Men jag provar gärna någon ny genre.

Favoritförfattare? Har du redan allt som författaren har skrivit..?
Jag har ingen direkt favoritförfattare men jag har läst allt av Liza Marklund. Torey Hayden har jag också läst mycket av.

Vilka författare är du nyfiken på och har lust att läsa?
Johan Ajvide Lindqvist, Khaled Hosseini, Anders Paulrud, Åsa Linderborg… Det känns som om jag missat många bra författare.

Vilken genre vill du absolut inte läsa?
Science Fiction och fantasy.

Vilken författare vill du absolut inte läsa?
Här kommer jag inte på någon.

Letar du efter någon/några böcker som du vet (eller tror) har kommit i pocket, men som inte går att få tag på via bokhandeln längre? Vilka böcker gäller det – och skulle du i så fall tycka om att få dessa i läst skick?
Ingen särskild som jag kan komma på.

Skulle det kännas ok att få flera begagnade pocketböcker (i trevligt skick!) istället för en ny, i något byte?
Ja, absolut!

Läser du andra språk än svenska?
Engelska om det är originalspråk.

Är du tedrickare eller kaffedrickare? Någon speciell smak som du gillar?
Tedrickare, dock inte allt för fruktiga eller ”bäriga” som mest smakar saft.

Vilken slags godis gillar du?
Choklad ( dock inte vit eller spritfylld, gärna mörk). Bilar. Gott & Blandat. Sött. Absolut inte viol.

Gillar du naturgodis; nötter, torkad frukt och liknande?
Jag gillar naturgodis (men inte med youghurtöverdrag) och nötter men är inte så förtjust i torkad frukt. Men jag har ju inte provat så många sorter så jag kan ju bli överraskad.

Är du allergisk mot något (t.ex. nötter, gluten, mjölk…)?
Ingenting.

Annat som du vill lägga till..?
Se mina svar som inspiration om du vill, MEN, den stora tjusningen med detta är ju att bli överraskad, hitta något nytt något jag inte visste fanns eller trodde att jag inte tyckte om.

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade och märktes . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Pocket & prassel 2.0

  1. Pingback: Vårskönt bokbyte « Hannas hörna

  2. Pingback: Vem är jag? « Hannas hörna

Lämna en kommentar