Pocket & trix: mina svar


* Vilken genre är du mest förtjust i?

Hittills har jag mest läst verklighetsbaserade böcker och deckare. Men jag provar gärna någon ny genre.

* Favoritförfattare? Har du redan allt som författaren har skrivit..?

Jag har ingen direkt favoritförfattare men jag har läst allt utom den senaste av Liza Marklund. Torey Hayden har jag också läst mycket av.

* Vilka författare är du nyfiken på och har lust att läsa?

Just nu kommer jag inte på någon, men kika i spalten till höger eller överraska mig, jag gillar att bli överraskad.

* Vilken genre vill du absolut inte läsa?

Science Fiction, Fantasy,”Harlequin”-stuket.

* Vilken författare vill du absolut inte läsa?

Här kommer jag inte på någon.

* Skulle det kännas ok att få flera begagnade pocketböcker (i trevligt skick!) istället för en ny, i något byte?

Ja, absolut!

* Läser du andra språk än svenska?

Engelska om det är originalspråk.

* Är du tedrickare eller kaffedrickare? Någon speciell smak som du gillar?

Tedrickare, dock inte allt för söta och fruktiga teer som mest smakar saft. Gillar rökiga teer, dricker mest svarta men gröna och röda går också bra. Har aldrig testat vita, det kunde vara kul.

* Vilken slags godis gillar du?

Choklad är favoriten. Dock inte vit eller med spritfyllning. Kan för mitt liv inte äta viol.

* Gillar du naturgodis; nötter, torkad frukt och liknande?

Jag gillar naturgodis med choklad och nötter men är inte så förtjust i torkad frukt.

* Är du allergisk mot något (t.ex. nötter, gluten, mjölk…)?

Ingenting.

* Har du någon lista publicerad någonstans över vilka böcker som du redan äger, månntro?

Tyvärr ingen komplett.

* Har du någon pysslig hobby?

Nej, tummen mitt i handen.

* Sportar du?
Går till gymmet när andan faller på.

* Gillar du film – i så fall vilken slags film?
Ja, men inte allt för mycket action och blod. Gillar inte humor i stil med ”Dum och dummare” eller amerikansk high school -humor.

* Annat som du vill lägga till..?
Se svaren som inspiration eller strunta helt i dem. Den stora tjusningen med detta är ju att bli överraskad, hitta något nytt något jag inte visste fanns eller trodde att jag inte tyckte om.

Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Pocket & trix: mina svar

  1. Ping: Vårskönt bokbyte « Hannas hörna

  2. Ping: Vem är jag? « Hannas hörna

Kommentera

