Längtar hem

För två år sedan flyttade jag från Norrbotten till Blekinge. Det var kärleken som drog mig hit och jag ångrar ingenting, men jag längtar hem. Jag saknar min familj, mina vänner och min stora släkt. Det gör ont i hjärtat när Alva, 6 år, ringer och frågar varför jag måste bo så långt borta.

Att sedan se de fantastiska bilderna som Underbaraclara har tagit av ljusa sommarnätter gör ju inte min längtan mindre.

Det här inlägget postades i Hannashörna och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Längtar hem

  1. Annelie skriver:

    Vad roligt att du skrev hos mig så att jag hittade in till dig!
    Ja, hyllan till vänster är min, men det är i stort sett bara den delen som är färgkoordinerad. Jag har bara tagit de fristående böcker som är färgglada och ställt dem tillsammans. Övriga böcker (t ex mina deckarserier) står absolut tillsammans, efter författare, inte i bokstavsordning, utan i den ordningen som böckerna kommit ut, så jag vet vilken jag ska läsa nästa gång.

    På så sätt blir det relativt få böcker som står efter färg, så det är inga problem att hitta, men ändå tillräckligt för att ge bokhyllan en färgklick bland hyllorna. 🙂

  2. Daniel skriver:

    Men sen e det ju bara för härligt när man sen hälsar på… å hela tiden har nåt att längta till!

  3. CrazyGirl skriver:

    Hej!
    Kul att du startat denna blogg. Är det okej om jag länkar den?
    Bilden ovan känner jag igen. hihi. så himla söt.

    Det är likadant för mig, sedan jag började blogga så skriver jag inte dagbok längre, jag önskar jag gjorde det, har precis som du börjat, men sedan glömt bort och så.

    Kram!

Kommentera

