Jag?

Jag gjorde ett personlighetstest som cirkulerat runt på olika bloggar.

Min personlighetstyp är:

Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

En hel del stämmer faktiskt.

  • Enastående social kompetens, hm, startar inte gärna ett samtal med okända människor, lite för osäker för det,  men när det väl är igång så.
  • Jag har inget emot ensamhet men tyvärr har det blivit lite väl mycket av den varan de senaste åren. Eller inte ensamhet direkt, men brist på fysiskt nära vänner. Det här är en svår stad att få nya bekantskaper i.
  • Framgångsrik i att hantera relationsproblem?  Vet inte, men av någon anledning vänder sig många till mig för råd.
  • Sätter andra framför mig själv?  Hela tiden, major problem.

Yrken som, enligt testet, passar mig:

Lärare: Ja, men det är jag ju. Så bra.

Konsult: Beror ju på inom vad.

Psykolog: Jag tar nog åt mig för mycket av andras olycka.

Socialarbetare: Beror på inom vad.

Personalvetare: Vad gör en sån?

Präst: Jag är inte kristen, skulle bli en dålig präst.

Affärsbiträde: Jag gillar visserligen att ge service, men nej.

Säljare: För osäker.

HR-personal: Pappersarbete… usch.

Direktör. What?

Eventkoordinator: Kanske en gång, men inte alltid.

Politiker: Hahaha

Diplomat: Hur blir man det?

Skribent: Gärna.

Skådespelare: För blyg.

Designer: Inga idéer.

Hemmafru: Om jag kunde jobba ideellt en stor del av tiden så kanske. Men skulle förmodligen bli uttråkad.

Musiker. Stackars publik.

Om någon som känner mig läser detta så kommentera gärna. Eller vem som helst får ju hemskt gärna kommentera såklart.

Det här inlägget postades i Hannashörna och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

