Tematrio – Presenter

temapaket Hittade en rolig uppmaning hos Lyran. Denna gång var temat Presenter.

Berätta om tre bra bokpresenter du fått eller gett till någon!

1. Min fotointresserade sambo fick böckerna The digital photography book (bok ett och två) av Scott Kelby. De blev mycket uppskattade. Nu såg jag precis att det släpps en tredje bok i år så den är under bevakning på adlibris.

2. I En bok om dagens alla bokbyten har jag både gett och fått många bra böcker. Men det är nog Khaled Hosseini’s Tusen strålande solar som jag minns mest. Tyvärr minns jag bara att min bokvän från det bytet heter Kerstin men inte vilken blogg hon skriver.

3. När jag var barn fick jag böckerna Hem & hembygd Sörgården och Hem och Hembygd I Önnemo av min farmor. Böckerna är skrivna av Anna Maria Roos och ingick tillsammans med boken om Nils Holgersson i ett läsepaket för folkskolan. Jag minns att jag tyckte väldigt mycket om böckerna och jag tar fortfarande fram dem ibland när nostalgiandan faller på. Har dock inte tittat på dem ur pedagogisk synvinkel ännu, är rädd att jag kan bli lite besviken. Men ur ett historiskt perspektiv är de intressanta.


Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

