Det närmar sig

Nu närmar det sig, kontraktet är på väg och som startdatum står den 27 juli. Som fint folk ska göra så kommer vi för sent, den dagen är vi på väg tillbarka från bröllop i Luleå så vi åker den 28:de istället. Men jag tänker inte skämmas över det, vi var inställda på den 22 juni men då var det Indiskt administrativt krångel som försenade resan.

Jag har alltså drygt tre veckor på mig att fatta vad som är på väg att hända. Försöka förbereda mig på allt nytt:  kulturkrocken, ny mat, nya vanor, nya människor, nytt klimat, nytt sätt att undervisa, nya seder.

Jag försöker tänka på allt positivt med äventyret men tyvärr kan jag inte bortse från det negativa. Förmodligen kommer jag inte kunna ta en vettig promenad innan jul, jag kommer inte att kunna prata med nära och kära utan att tänka på tidsskillnader och att nätet och Skype fungerar. Jag kommer inte att känna igen matvarorna i butikerna, jag måste ta mig igenom monsunen och kommer ständigt gå och vara rädd för ormar. Min ormfobi går på högvarv.

MEN jag kommer förmodligen få vara med om alldeles fantastiska upplevelser, jag kommer finna nya nära och kära och jag kommer komma hem med minnen för livet.

Nu ska jag njuta av den friska kvällsluften som strömmar in genom det öppna fönstret och vara tacksam över vilka möjligheter livet kan ge.

Det här inlägget postades i Hannashörna och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

