I dina kläder – Jane Green

Det verkar som om Vicky Towmsley har allt. pengar, utseende, lägenhet i London  och ett glamoröst jobb på den supertrendiga tidningen Poise!, ändå är hon inte lycklig. Hon hör sig flera gånger säga att hon vill ha ett annat liv, en gift kvinnas liv.

På andra sidan atlanten finner vi Amber Winslow, även hon med det till synes perfekta livet. Ingift i DEN släkten Winslow, 2 underbara barn och ett stort vackert hus. Hon har personal som sköter allting åt henne och ägnar dagarna åt välgörenhetsgalor tillsammmans med de andra hemmafruarna i League of young ladies. Men livet är en tävlan, om de senastye märkeskläderna och den modernaste inredningen. Amber saknar något, hon känner att hon tappat bort sig själv.

En dag tar Vickys chef henne på orden och bestämmer att Poise! ska anordna ett ”Life swap”. En gift kvinna ska få byta liv med Vicky i en månad…

I dina kläder var en helt ok bok. Men så här ett par dagar efter vet jag inte hur jag ska beskriva mina känslor för den. Så förmodligen har den inte satt några djupare spår. Men jag minns att jag delvis kunde känna igen mig i kvinnornas sökan efter något annat, en undran om detta verkligen är vad mitt liv ska vara. (Jag älskar mitt liv, men jag tror ni förstår.)

Jag gillade den ändå så den får en 3:a.

Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

