Böcker A-Ö

Det är så roligt med bloggar, man ramlar in på nya spännande ställen och ibland hittar saker man bara måste vara med på. Som En bok om dagens alla fantastiska påhitt. Eller denna som jag hittade hos Malin efter att ha ramlat in från Lilla O, som jag tror hittade in på min blogg efter en kommentar jag skrev hos Fröken Nina… Pust.

Utmaningen är redan inne på sin fjortonde bokstav men jag kastar mig in och hoppas hinna ifatt. Det blir en del dötid här i Indien.

Saxat från Malin:
Fjortonde bokstaven ut blir E. Utmaningen är att nämna en bok OCH en författare på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om vi ska hänföras eller skrämmas bort. För er som vill finns också kategorin litterär karaktär att lägga till
.

E

Okej, då kör vi. En författare…. få se nu. E var det ja. Hm, hm, hm. Dåligt tillfälle att ha alla mina böcker i flyttlådor 800 mil bort. Vart tusan är mitt minne? Någon författare på E måste jag väl ha läst. Nej, ta mig tusan jag får googla på detta. (Skäms lite)

Författare: Eva Eriksson med böckerna om Malla.  Såklart, varför kunde jag inte komma på det själv.  Hoppas inte min lärare i barnlitteratur läser det här.

Bok: En sorts kärlek av Ray Kluun. Bara för att jag älskar den.

Karaktär: Emil. Astrid Lindgrens busfrö med ett hjärta av guld.

Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Böcker A-Ö

  1. Lilla O skriver:

    Älskar också ”En sorts kärlek”, satt och väntade på maken utanför hans jobb när jag läste de sista sidorna och storgrät. Eleverna tittade lite undrande på mig…

    Måste också skriva ikapp lite, tretton bokstäver att ta igen!

Kommentera

