Bokstaven W

Jag fortsätter på Malins A-Ö utmaning genom att börja från början.

Den första bokstaven ut var W.

W2

Författare: Waris Dirie. För att En blomma i Afrikas öken var en av de första böcker jag läste om de fruktansvärda orättvisor kvinnor utsätts för.

Bok: Watermelon av Marian Keyes. Jag läste den visserlign på svenska men läste att detär tillåtet att fuska lite i utmaningen. Jag minns att jag skrattade otroligt mycket och att det blev inkörsporten till chick-lit genren.

Karaktär: Jag lyckas alltid glömma karaktärernas namn. Men här tar jag en genväg och säger Waris eftersom boken är självbiografisk.

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade och märktes , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bokstaven W

  1. Lilla O skriver:

    Gillade också Vattenmelonen och egentligen ska väl Keyes böcker läsas på engelska. Håller på med alla bokstäver på en gång känns det som. Det är svårt att komma på speciellt karaktärer, men också böcker och författare på beställning, men ibland poppar det upp något i skallen som är värt att skriva ner!

Lämna en kommentar