Vad tycker jag då?

Jag glömde ju skriva vad jag tycker i frågan från förra inlägget.

Jag håller med Alice, jag tror inte att hårdare tag hjälper. Jag tror att det enbart kommer leda till att barnen sparkar bakut. Jag tror på stöttning, på morötter och på att ge alla en andra chans.

Jag tror på mer resurser till barnomsorgen och till skolorna så att vi får möjlighet att se och fånga upp dessa barn tidigare, innan det går så lång som fotbojor och helgfängelse. Jag tror på meningsfulla fritidsaktiviteter till dessa barn och ungdomar, fler fritidsgårdar, scoutverksamheter, dans, drama, fotboll, pysselkvällar, fotokurser, skrivarverkstäder…. Aktiviteter så de inte behöver tillbringa kvällar och helger på gatorna. Jag tror på hjälp att finansiera dessa så att alla får ekonomisk möjlighet att delta.

Och nej, jag har ingen aning om hur detta ska finansieras men man kan väl få ha visioner? Utan visioner kommer vi ingenstans. Jag gör min del av arbetet mot mina visioner i skolorna jag hoppas det finns fler som Alice som gör sin del i politiken.

Det här inlägget postades i Hannashörna och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

