Sett från (och i) köket

* En ko i lekparken.

* En papegoja på en elledning.

Och så upptäckte jag att vi har ett stort runt hål, ca 20 cm i diameter,  i köksväggen där fläkten suttit förut. Där har någon tryckt in en kartong istället för att mura igen.

Dessutom har någon kaklat köket  så att det inte går att slå av gasen. Med andra ord måste gasen till lägenheten vara helt avslagen, med andra ord kan spisen de kom med idag inte kopplas in.

Indien, kan bara hända i Indien.

Det här inlägget postades i Okategoriserade och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sett från (och i) köket

  1. Lilla O skriver:

    Hur går det för er? Låter lite tufft! Hoppas att det är okej trots allt lägenhetstrassel.

    • Hanna skriver:

      Det går bra. Visst det är mycket som skulle kunna fungera bättre men samtidigt lär vi oss att det inte är någon idé att bli upprörd. Det är som det är. Visst, vi klagar över lägenheten men så går vi ut och ser folk som sover på gatan. Det ger en nya perspektiv.

      Det finns ett uttryck som heter TII, This is India. Jag vet inte om det är hårt, fördomsfullt eller rent av rasistiskt men så tänker vi nu när saker som hålet i väggen dyker upp. ”En kartong för att förhindra att fåglar kan flyga rakt in, visst, ok, TII.”

      Hemlängtan blandas med glädje över att faktiskt så vara med om det här, att få en möjlighet att bidra med något på skolan. Nästa dag känns allting för jobbigt och det är enbart hemlängtan. Tredje dagen är allt helt ok igen.

      Jag saknar att få vara självständig, jag saknar enkelheten, jag saknar frisk luft, jag saknar viss mat och framförallt saknar jag vänner och familj. Jag bor visserligen långt ifrån dem även i Sverige och hade nog inte träffat dem under den här perioden ändå, men på något sätt blir saknaden större här.

      Tack för att du frågar.

Kommentera

