Spännande morgon

I går var skolan stängd på grund av monsunregnen. Jag hade en lång och trist dag hemma framför datorn så idag när jag fick veta att skolan öppnat igen blev jag naturligtvis glad. Rektorn sa visserligen  att det var mycket vatten men jag tänkte att jag åker ändå.

3 mil senare, 200 meter från skolan tog det stopp, bilen tog sig inte längre. Satt och funderade ett tag och hade nästan bestämt mig för att gå sista biten då Habib, våran chaufför, säger:

– Snake!

Japp, det var det, som att jag går nu. Fet chans, skulle inte tro det.

Så det var bara att vända om och åka de 3 milen hem igen.

6 mil i bil i Chennai tar över 3 timmar… det var den morgonen.

I morgon kommer skolbussen att hämta upp mig för de sista 200 metrarna, om jag överhuvudtaget åker till skolan.

Det här inlägget postades i Hannashörna och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

