Vårskönt bokbyte

Så är En bok om dagen igång igen. Denna gång är det ett engångsbyte i vårens tecken. 2 böcker och lite annat smått och gott. Härligt.

Som vanligt har hon knåpat ihop en radda med frågor för att förenkla för oss, här är mina svar.

Vem är jag?

* Vad gör du helst på fritiden?
Jag umgås med vänner, tar en promenad. tar en fika, läser en bok och slötittar på TV. Jag försöker ta mig till gymmet då och då och jag har precis fått en trädgård att påta i. Jag sitter ofta med lite hjärngympa av något slag, ”Japanska bildkryss” är en ny favorit.

* Samlar du på något?
Dammråttor.

* Favoritfärg?
Det beror på i vilka sammanhang.

* Teve-serier som du uppskattar?
Desperate Housewives, Vänner, CSI, Criminal Minds, Gilmore girls, Medium, Sex and the city, Kalla fötter, Grey’s anatomy.

* Favoritfilm? Eller: vilken slags film gillar du bäst?
Jag gillar både filmer som ger mig något att tänka på, lite djupare filmer, men även romantiska komedier som kanske bara ger nöje för stunden. Jag gillar inte action eller fantasy.

* Föredrar du te eller kaffe? Vilken smak?
Te. De flesta smaker utom söta fruktiga.

* Vilket slags godis tycker du bäst om?
Choklad. Jag blir glad över det mesta utom lakrits och viol.

* Stjärntecken?
Skytt, fast jag tror inte att mitt födelsedatum påverkar mig på något sätt.

* Något som du verkligen skulle avsky att få i ett paket som ska föra tankarna till våren?
Jag använder inte så mycket ”skönhetsprodukter” som läppbalsam och liknande.

* Något som du verkligen skulle bli glad över att få i ett vårskönt paket?
Den där lilla extra saken som man aldrig köper åt sig själv. Vad nu det kan vara?

* Eventuella allergier eller födoämnesval (vegan, t.ex.)?
Inga sådana.

Vad läser jag?

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser?
Chick-lit, BOATS, deckare, krönikesamlingar.

* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?)
Jag gillar nordiska kvinnliga författare har jag upptäckt. Har precis läst min försa bok av Karin Alfredsson och den tyckte jag mycket om.

* Läser du på andra språk än svenska? Vilka?
Engelska.

* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall?
Jag har försökt men det fungerade inte riktigt.

* Samlar du på böcker av någon särskild författare?
Nej

*Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var?
I min bokhylla men det är långt ifrån komplett.

* Vad är du ute efter, då du läser?
När jag läser chick-lit och deckare är det nog en form av verklighetsflykt. men jag läser också mycket tyngre böcker och då handlar det nog snarare om att vidga mina vyer och öka min förståelse.

* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?
Sci-fi och fantasy. Sötsliskig romantik utan humor.

* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?
Inte som jag kan komma på på rak arm.

* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?
Jag vill bli överraskad.

Jag har varit med i bokbyten förr… läs här, här och här. Klicka även på BOKBYTEN till höger för att se vad jag fått för paket och vad jag tyckt om dem.

Sist men inte minst så kan du ju ställa egna finurliga frågor så lovar jag att svara så bra jag kan.

Det här inlägget postades i Hannashörna och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vårskönt bokbyte

  1. Ping: Vem är jag? « Hannas hörna

Kommentera

