Karriärsteg?

Jag arbetar som förskollärare på ett föräldrakooperativ. Idag var det dags för de personalansvariga föräldrarna att ha ”utvecklingssamtal” med oss, höra lite hur det går, hur vi trivs vad som är bra och mindre bra och så vidare. Det var mitt första ”utvecklingssamtal” eftersom jag bara jobbar på förskolan i en månad. Men nu till saken.

Jag är ju väldigt intresserad av genus och tycker tt det är ett väldigt viktigt ämne i förskolan. (Eller ja, överallt!) När detta kom upp blev föräldrarna väldigt intresserade. Håll i er nu.

De vill att jag pratar om genus inför alla föräldrar på förskolan.

Jag är både glad och supernervös. Glad för att det är detta jag vill arbeta med och för att föräldrarna visade ett genuin intresse. Nervös för att det är så viktigt att det blir bra.

Det här ska inte ske förrän till hösten så jag har gott om tid att förbereda mig. Fellow genusintresserade bloggare, be ware. Jag kommer höra av mig, jag vill ha tips och råd.

Det här inlägget postades i Hannashörna och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Karriärsteg?

  1. Fia skriver:

    Man kan nästan säga att föräldrarna visade ett.. genusint.. intresse.. hehe..
    Skämt åsido, vad roligt! Jag vill också höra.. 🙂

  2. Fia skriver:

    Om det hjälper kan jag klä ut mig till en clown.

  3. Lilla O skriver:

    Vad roligt att du fått frågan! Om du inte redan läst Svaleryds Genuspedagogik så tycker jag att du ska göra det. Många bra och talande exempel från förskolan som kan vara roliga att ta upp. Jag lånade Ge ditt barn hundra möjligheter istället för två (tror jag den heter) idag och den kan nog också bjuda på några konkreta exempel.

    • Hanna skriver:

      Fia: Jag tror tyvärr det finns en risk att en clown bland åhörarna skulle vara distraherande.

      Lilla O: Svaleryd har jag läst, men den tål att repeteras ”Ge ditt barn 100 möjligheter istället för två” står på min önskelista. Men jag tycker att titeln är missvisande. Den borde heta ”Ge ditt barn ALLA möjligheter istället för en.”

Kommentera

