Bröllop, Toscana, Hemmafru

Tänk vad onödigt det var med all nervositet och stress. Bröllopet blev ju precis så som vi ville ha det. Avslappnat, fullt med vänner och familj, roligt, mysigt, kärlek. Klänningen satt bra och min syster gjorde ett kanonjobb med smink och hår. Jag kände mig vacker och det händer inte ofta. (Bilder kommer kanske senare, om jag hittar några som inte avslöjar för mycket.) Som en bonus fick vi ett gäng kossor som vittnen vid vigseln och en och en halv kanonsalut.

Bröllopsresan bar till Toscana. Vi bodde på ett underbart litet Bed & Breakfast i en liten by som heter San Donato in Poggio. Därifrån gjorde vi dagsturer bland annat till Pisa och Sienna. Till och med bilturerna är värda att minnas, vilka vyer uppifrån bergen.

Nu är makens (wow) semester slut och jag är hemmafru i en vecka. Men jag har ett rätt stort projekt att göra till jobbet så jag lär inte gå sysslolös. Måste bara sluta dumstirra på vigselringen först.

Det här inlägget postades i Hannashörna och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Bröllop, Toscana, Hemmafru

  1. enligt O skriver:

    Jag har kvar samma make, men annan bloggadress. Härligt med en minnesvärd dag och en skön resa!

  2. Fia skriver:

    Så trevligt det lät.. =) Själv har man åkt på en rejäl förkylning här, men kommer nog igen till helgen 😉

  3. Mamma skriver:

    Du var så otroligt vacker men det betyder inte att du inte är det annars. Till vardags gäller också att vissa dagar strålar man och är jättevacker, vissa dagar , av olika anledningar, strålar man lite mindre och är inte lika vacker. Det måste vara därför man säger att skönheten kommer inifrån.

Kommentera

