Dag 7 – Min bästa vän

MIN BÄSTA VÄN

Jag och min bästa vän gled ifrån varandra… pojkvänner, flytt och nya kompisar drev isär oss. Vi pratade inte längre med varandra.

Så en dag ett par år senare när jag tror att jag förlorat henne för gott åker jag rulltrappa utanför vännens jobb.

-HANNA! hör jag och hon kommer rusande ut. Där och då hittade vi tillbaka till varandra. Lika tajta som någonsin.

Nu har jag flyttat igen och vänskapen måste hållas vid liv genom långa telefonsamtal och korta facebook-chattar. Det är jobbigt, jättejobbigt.

Jag saknar min bästa vän.

Det här inlägget postades i Hannashörna och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Dag 7 – Min bästa vän

  1. J skriver:

    Åh va jag saknar dig!! puss

  2. mamma skriver:

    Det är jättejobbigt att sakna sina vänner men jag tror din vän alltid kommer att finnas där. Om du inte har funnit någon riktig vän där nere så kommer det att finnas dom som vill vara din vän. Våga öppna ditt hjärta och släpp in dom.

  3. Maria skriver:

    Hej Hanna!

    Om du fortfarande vill ha bilder till opp och ner visan så finns det nu inne på min blogg.

    //Maria.

Kommentera

