Nästan sjuk

Sen någon vecka tillbaka har jag varit yr av och till. Inte så det har snurrat men så där så jag har haft svårt att fästa blicken. När jag dessutom fick huvudvärk och ont i bihålorna i gårkväll tyckte jag att det kanske var dags att stanna hemma från jobbet ett par dagar.

Så nu sitter jag här i soffan uttråkad. Lässvackan håller tyvärr i sig så inte ens böckerna kan jag vända mig till. Lyckades i alla fall ta mig till videobutiken så jag har två filmer som ligger här och väntar. När andan faller på kan jag välja mellan ”Love & other drugs” och ”Mina eftermiddagar med Margueritte”.  Den senare handlar åtminstone om böcker.

 

 

 

Det här inlägget postades i Hannashörna. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nästan sjuk

  1. Cecilia skriver:

    Vad trist att du är sjuklig! Det låter som nåt jag emellanåt har, som jag får när jag är stressad och/eller istället för förkylning, men det kan vara många olika saker (ska inte ge oproffsig diagnos!). Hoppas att det går över, och att läslusten återvänder!

    • Hanna skriver:

      Tack. Det lustiga är att yrsel är något som verkar ”gå” här. Både min man och en kollega har kännt likadant.

      • enligt O skriver:

        Har också haft ”yrselinfuensa” både jag och maken. Ligg still och titta på film du!

      • Hanna skriver:

        Tack O. (Har du ”outat” ditt förnamn?) ”Yrselinfluensa” det var en bra beskrivning. Jag mår mycket bättre idag men stannar ändå hemma en dag till. På det sättet får jag riktigt många dagar att vila. Idag njöt jag av ”Mamma Mia” alldeles underbar film. Såg också ”Love & other drugs” ingen höjdarfilm men duger för stunden.

Kommentera

