En önskan från en oskuld.

Det blir tyvärr ingen mässa i år heller. Har nästan inte läst någon tysk litteratur och när bokmässan tar min oskuld vill jag alla fall ha ett hum om vad det handlar om. Men nästa år, då minsann ska det banne mig bli av. Nästa år är jag med. 2012 handlar det om nordisk litteratur och där känner jag mig mer hemma.

Men som vilken oskuld som helst har jag en massa funderingar, frågor och farhågor. Hur gör man? Vart bor man? Vad äter man? Vad kostar en mässhelg? Gör det ont?

Jag skulle behöva läsa ett par böcker i ämnet: ”Bokmässa for dummies” eller ”Bokmässans ABC” eller ”Vad varje bokmässobesökare bör veta”. Men då de böckerna ännu inte har skrivits vänder jag mig till bloggvärldens vana mässbesökare på samma sätt som en oerfaren kille eller tjej vänder sig till sina vänner.

Så kära veteraner, snälla  svara på mina frågor. Skriv böckerna, eller inläggen om ni så hellre vill.

Hjälp mig våga besöka bokmässan 2012!

Detta är ett inlägg i en bloggstafett tillägnad Bok- och biblioteksmässan i Göteborg där följande bloggar deltar:

00.01 enligt O

01.00 Pocketlover

02.00 Metta på Böcker x 3

03.00 Bokmalen

04.00 Fiktiviteter

05.00 Skrivarmamma

06.00 och dagarna går…

07.00 Boktok 73

08.00 Bokbabbel

09.00 Marias Bokliv

10.00 Lyrans Noblesser

11.00 Ingrid på Bokbaren

12.00 the Book Pond

13.00 Unga Vuxna

14.00 Paperback Lover

15.00 Olika sidor

16.00 Vägen till utgivning 

16.30 *malins bokblogg*

17.00 Therese på Dantes Bibliotek

18.00 En full bokhylla är en rikedom

19.00 I min bokhylla

20.00 Hannas Hörna

21.00 Word up, Anjo

22.00 Om böcker som jag hunnit läsa

23.00 You’re no different to me

23.59 enligt O

Det här inlägget postades i Hannashörna. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till En önskan från en oskuld.

  1. boktok73 skriver:

    Jag är lika oskuld som du och efter att ha läst alla inläggen i denna stafett är jag också mer övertygad än någonsin att jag vill till bokmässan 2012! Så kanske vi två oskulder träffas där nästa år?

  2. Ping: De sista timmarna « enligt O

  3. Miriam skriver:

    Blev ingen bokmässa för mig heller, har heller inte varit på någon men 2012 då smäller det! Då måste jag se till att åka dit, blir så otroligt avis när ALLA bokbloggsinlägg nu de senaste dagarna handlar om mässan.. man känner sig verkligen utanför!

  4. *Malin* skriver:

    Jag har varit där några gånger, men brukar bara åka över dagen så jag vet inte alls vad alla gör på kvällarna. 🙂 Jag har aldrig haft någon som helst koll på själva temat för mässan – jag åker bara dit och strosar runt i alla montrar helt på måfå. Jag har heller aldrig varit på ngt seminarie eftersom jag inte riktigt hunnit det då det inte hinns om man bara är över dagen. Så för mig kostar bara inträdet, strax över hundralappen, samt alla böcker man köper då. Jag gör alltid misstaget att köpa de äckliga mackorna som säljs inne på mässan (finns ingen riktig mat att köpa där) men veteraner packar nog ner mackor i väskan i stället. Eller går ut på stan och äter.

    Bokmässa är superkul så se till att komma dit nästa år! 🙂

    Kolla in det här inlägget om bokmässa för dummies (lite gammalt dock…) http://enannansidabok.blogspot.com/2009/09/bokmassan-for-dummies-40.html

    • Hanna skriver:

      Tack. Tyvärr är det lite långt att åka från södra skåne till göteborg över dagen. Ska genast läsa inlägget.

Kommentera

