Avig Maria

I ett av mina första pocketbyten, kanske till och med det allra första skickade Enligt O Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer till mig. Jag fullkomligt älskade den. Tack O.  Förra året såg jag Mias föreställning och tyckte väldigt mycket om den med.

För ett tag sedan stod boken Avig Maria  av samme författare i hyllan på bokhandeln och hade såklart inget annat val än att låta den följa med hem. Med ovanstående i minnet var mina förväntningar skyhöga.

Visst är den bra men jag är inte lika tagen som jag blev av Dyngkåt…. Kanske är den för ”brutalt ärlig”, ibland gör den nästan ont att läsa. Kanske fläker Mia ut sig för mycket.

Fast på ett sätt är det befriande att någon vågar göra det i ett land där de allra flesta svarar ”Jo tack, bara bra”  när någon frågar hur de mår, även om fallet inte alltid är så.

Det är en bra bok men inte lika fantastisk som debutboken.

Jag känner att det här blev ett väldigt rörigt inlägg. Jag låter det vara så.

Andra som tyckt något: Bokbrus, Fiktiviteter,
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Avig Maria

  1. Jag håller helt med. Läser Avig Maria just nu och hur mycket jag än beundrar Skäringer och tycker det är bra att hon sätter ord på saker som många säkert känner så undrar jag om det är alltid är bra att vara fullt så utlämnande, särkilt om man har bränt ut sig ett par gånger. Men jag är bara på bloggdelen än, ser fram emot krönikorna.

    • Hanna skriver:

      Har ännu inte läst hela boken, plockar fram den då och då och läser några krönikor. Blir för mycket annars. Men jag hoppas verkligen att Skäringer skriver en bok som inte baserar sig på blogg/krönikor någon gång.

Kommentera

