Har man inget liv får man köpa ett som alla andra

I en av mina hårda julklappar låg boken med den långa titeln  Har man inget liv får man köpa ett som alla andra av Jonas Gardell. I boken finns ett urval av Gardells Tweets under året 2010.

Så, lyckas han säga något av värde med max 140 tecken. Vi kollar:

”Bokmässan i Göteborg är den gång på året då landets kulturintresserade samlas och byter förkylningsvirus med varandra.”

”Jag vill att mina elever ska vara elever på en skola. Inte några som köpt en utbildningstjänst av ett vinstdrivande företag.”

”Jag älskar Sveriges Mästerkock! Alla gråter. Deltagarna gråter. Domarna gråter. Vinnarna gråter. Förlorarna gråter. Jag gråter.”

Jag tycker att han lyckas rätt bra. Det är ingen bok jag sträckläser, jag plockar fram den då och då och slår upp en sida på känn. I många fall berör orden mig på något sätt, ofta får jag skratta men ibland känns det som att han tar billiga poänger.

Det är en helt ok bok att ta till hands när du vill läsa något lättsamt som du snabbt kan lägga ifrån dig.

Andra som tyckt något: Spetsig, Jennie,
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

