2012 i ett nötskal

Hittade dessa frågor hos Clara och kopierar  rakt av. Det är det fina med bloggvärlden, det är tillåtet.

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Jag köpte hus och bilade runt på västkusten i U.S.A.  I samma veva dessutom, två intensiva månader.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nja, ingen förstagångsförälder men en nära vän fick sitt tredje barn.

Dog någon som stod dig nära?

Tack och lov inte detta år.

Vilka länder besökte du?

Turkiet, U.S.A och Danmark (men som skåning räknas det knappt).

Är det något du saknat år 2012 som du vill ha år 2013?

Bokläsning.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Inget särskilt faktiskt.

Vad var din största framgång 2012?

Att jag vågade ta steget och köpa hus.

Största misstaget?

Slapp jag undan med en hårsmån. Höll nästan på att köpa ett annat hus, hade varit fel. Nu är jag hemma.

Bästa köpet?

Blir tjatigt detta, men det är såklart huset.

Vad spenderade du mest pengar på?

Och igen… Huset.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att vi fick köpa huset och att jag vann U.S.A – resan.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

Kommer inte på någon.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Överlag gladare, vissa stunder ledsnare.

Vad önskar du att du gjort mer?

Läst.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Nojjat över hur jag åt och inte tränade.

Blev du kär i år?

Jag fortsatte.

Favoritprogram på TV?

Såg ovanligt lite på TV under 2012 för att vara jag.

Bästa boken du läste i år?

How to be a woman av Caitlin Moran och Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell.

Största musikaliska upptäckten?

Ingen. Ett tråkigt musikår.

Något du önskade dig och fick?

Ett hus.

Något du önskade dig och inte fick?

En smalare midja. (Nu är jag tillbaka i nojjandet)

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Åt Mezze för första gången.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Att jag lyckats med mitt viktminskningsmål (nojjar igen)

Vad fick dig att må bra?

Maken och vännerna.

Vilken kändis var du mest sugen på?

Inte en enda.

Vem saknade du?

Mamma. pappa, mina systrar och mina vänner som jag flyttat ifrån.

De bästa nya människorna du träffade?

Har faktiskt inte träffat så många nya människor i år.

Mest stolt över?

Det där huset igen.

Högsta önskan just nu?

Att jag får träffa vänner, läsa, träna och må bra under 2013.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 2012 i ett nötskal

  1. bloggbohemen skriver:

    Kul att läsa! Jag måste nog också sno den här enkäten. 🙂

Kommentera

