Läsutmaning

Jag saknar att läsa, mitt läsande sjönk drastiskt någon gång i samband med att jag köpte min iPhone. I morgon får jag dessutom en iPad så för att mitt läsande i framtiden inte ska bestå enbart av de barnböcker jag läser på jobbet har jag bestämt att ge mig själv en utmaning.

Under 2013 ska jag läsa 50 böcker. Det innebär med andra ord ungefär en bok i veckan vilket inte borde vara några problem bara jag lägger undan i-leksakerna innan jag ska sova. Sängen har alltid varit en favoritplats för mitt läsande.

Dessutom ska jag skriva något om alla böckerna här på bloggen. Det behöver inte vara långa väl genomtänkta recensioner, bara några ord om handling och vad jag tyckte.

Så, minst 50 böcker och tankar kring dem under 2013. Känns rimligt.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Läsutmaning

  1. bloggbohemen skriver:

    Känner igen det där med att i-leksakerna tar för mycket tid … Jag har varit tvungen att aktivt slita mig från mitt wordfeudande många kvällar för att göra det jag egentligen tycker allra mest om – läsa. I mitt fall tar också TV:n en massa tid. Hoppas att du lyckas med din målsättning om 50 böcker!

Kommentera

