Karriär och köksbesvär av Sophie Kinsella

20130107-172038.jpg Jag hällde i mig många koppar te under läsandet och njöt av julens sista dagar.

I ett nötskal: Samantha är bara minuter ifrån ett delägarskap på Londons mest prestigefyllda advokatfirma när hon upptäcker att hon gjort ett ofantligt misstag. Misstaget kostar henne jobbet och hon flyr. Utan att riktigt veta var hon är eller hur det gått till får hon jobb som hushållerska på landet utanför London. Hon som inte ens vet hur en ugn fungerar. Samantha faller för trädgårdsmästaren (som avskyr advokater) och upptäcker att hon kanske inte gjort något fel ändå.

Hiss: Jag gillar att den sönderstressade Samantha hittar lugnet i det stillsamma lunket på gården där hon hamnat och romantiserandet av att baka bröd.

Diss: Mest av allt ogillar jag kärlekspåret. Jag tror att boken hade vunnit på att inte ha med den där trädgårdsmästaren och istället fokusera på valet mellan karriär och pengar eller ett stillsammare mer harmoniskt liv utan pengar. Jag gillar heller inte det sockersöta och rosenskimrande.

Vill jag läsa boken igen: Nej.

Betyg: HH (av 6 möjliga)

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

