Tårar

Jag har haft några riktigt pissiga månader på jobbet. Riktigt, riktigt pissiga. Gråt, sömnbesvär, gråt, försämrat minne, hjärtklappning, gråt, tryck över bröstet. Jag har gråtit inför föräldrar, kollegor, chefer och ensam på toaletten. Jag har varit sjukskriven en kort period och har samtalshjälp. Jag har sökt nya jobb men tyvärr inte fått dem.

Så idag när L kommer och hans mamma säger:

– L gav dig en komplimang i morse. Han sa att han älskar gymnastiken nu nr du är hans nya fröken och att du är hans bästa gymnastikfröken. Att han längtar efter gymnastiken som han förut drömt mardrömmar om.

Där fick jag gråta igen, men av helt andra anledningar.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tårar

  1. bloggbohemen skriver:

    Ibland tar lärarjobbet så mycket energi från en att man inte vet hur man skall klara av det en enda minut till, men så blir man så glad när en elev ger en lite cred för det jobb man lägger ner. Styrkekram till dig och hoppas att du snart mår bättre och/eller hittar ett nytt jobb.

Kommentera

