Hoppas på nystart

Jag skrev för ett tag sen att jag haft det tufft på jobbet en längre period. Det som gjort att jag ändå stannat är mina kollegor och barnen. Men för några dagar ändrades det i ett nafs. Min chef berättade för mig att hon flyttar på mig till en småbarnsavdelning till hösten. Detta trots att hon vet att inte vill arbeta med småbarn. Jag har alltid varit tydlig med att det är med de äldre barnen jag vill arbeta, 4-5åringarna eller allra helst i förskoleklassen. Jag har inget emot småbarn men arbete i olika åldersgrupper innebär olika saker och jag föredrar helt enkelt arbetet med de äldre barnen. Men nu är beslutet taget och från och med hösten är min tjänst hos de allra minsta barnen, jag fick beskedet under mitt medarbetarsamtal tidigare i veckan.

Där och då bestämde jag mig för att söka nytt. Jag har inget förtroende kvar för min chef och känner att det inte längre finns något som gör att jag vill stanna.

Så nu har jag finkammat ams.se efter lämpliga annonser och faktiskt hittat en hel del som verkar intressanta. Många som liknar den tjänst jag har nu men även några som innebär stora förändringar.

Men hur tusan skriver man en bra ansökan, det var ju några år sen sist.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hoppas på nystart

  1. Det fixar du! Glöm inte att ta med allt du är bra på bara… 🙂

Kommentera

