Som att cykla

Under de senaste 15 åren har jag suttit på en cykel i kanske 5 minuter. En ”nästanolycka” för 15 år sen skrämde mig och sen har jag varit cykellös.

Nåväl, i morgon är det dags för den första av tre anställningsintervjuer denna vecka. Förskolan ligger inbäddad i en ”underbar lummig miljö med havet och skogen som grannar”. Vilket innebär noll kollektivtrafik och i förlängningen att körkortslöse jag får se sanningen i vitögat. Det är dags att cykla igen.

Det är ingen lång sträcka, ca 4.5 km (om jag inte cyklar vilse) men lite nervös är jag nog ändå. Testcyklade därför runt kvarteret ikväll, och vet ni vad?

Att cykla är som att cykla! Det sitter där i muskel- och balansminnet någonstans.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

