Fantastisk första vecka

Vilken fantastisk vecka jag har haft.

  • Jag har blivit så varmt mottagen av mina nya kollegor, alla jag möter i korridorer, personalrum och ute på gården välkomnar mig och säger att det är roligt att jag är där. De vet vad jag heter och jag har fått en och annan kram.
  • Jag har haft många intressanta samtal med mina närmsta kollegor om hur vi vill bedriva verksamheten på avdelningen som vi håller på att starta upp. Jag vågar tala om vad jag vill och vad jag tycker och det är jag glad över för så har det inte alltid varit. Hittills har vi tyckt väldigt lika i mycket.
  • Det är nya fräscha lokaler där allting är helt och fungerar. Ljusa rum med stora glaspartier i väggarna så vi lät kan se in i även ett stängt rum och mycket bra ljudisolerat. Det är tyst. I en förskola. Det ni. De verktyg och material som behövs för att bedriva verksamhet finns där och chefen verkar inte snåla. ”Ni ska ha bra saker, jag skriver en rekvisition så får ni åka och handla”.

Kaka

Visade min tacksamhet med en kaka. Den blev uppskattad!

Det här inlägget postades i Hannashörna och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

